coaching voor werknemers

Werknemers zijn tegenwoordig veel meer gericht op persoonlijke groei en de mogelijkheid tot coaching wordt meestal dan ook als een interessante secundaire arbeidsvoorwaarde gezien. Toch kan coaching ook op initiatief van de werkgever worden ingezet. Bijvoorbeeld als een medewerker niet goed functioneert en het intern niet lukt om beweging te krijgen naar beter. Dit op tijd herkennen kan verder verlies van productie (kwaliteit en output) en werkplezier voorkomen en zorgt zo voor een gunstiger basis om vanuit te coachen.

Indien de werkgever de opdrachtgever is voor een coachtraject, begint het traject met een driegesprek samen met de leidinggevende. In dit gesprek wordt het probleem verduidelijkt en worden de doelen bepaald. Daarvóór zullen de medewerker en de coach al een keer gesproken hebben om te zien of zij daadwerkelijk samen willen werken. De sessies na het driegesprek zijn enkel tussen de medewerker en de coach. Hierbij kan ervoor gekozen worden dat er tussentijds door de medewerker gerapporteerd wordt aan de leidinggevende. Het traject eindigt met een driegesprek waarbij de resultaten worden besproken.

Mocht je twijfelen over de inzet van een coach bij een bepaalde medewerker, neem dan gerust vrijblijvend contact met mij op.